תאריך: 04/07/2017

נכתב ע"י: איוונטאקט



בחירת תאריך ויום לכנס או ארוע עסקי

לא ביום ראשון

יום ראשון הוא היום הכי פחות מבוקש לכנסים וכמעט שאין כנסים וארועים עסקיים בימי ראשון. זו לא רק התופעה הידועה בשם "שביזות יום א" (ובחו"ל Monday blues). סיבה ראשונה היא המשתתפים. משתתפים פוטנציאלים רבים ובעיקר מנהלים מעדיפים להתחיל את השבוע במשרד. סיבה שנייה היא המארגנים. ברוב הכנסים יש צורך בהתארגנות ערב הכנס והתארגנות זו קלה יותר למארגן הכינוס ולספקים בימי אמצע השבוע ולא במוצאי שבת. מלונות רבים אף מגבילים את האפשרות לעבוד בשבת בשטח הציבורי של המלון כך שהאפשרות להקמת ביתנים ושילוט מוגבלת במוצאי השבת.

לא ביום חמישי

יום חמישי הוא היום המבוקש ביותר על ידי מארגני אירועים פרטיים ולכן המחירים של חלק מהספקים ביום זה יקרים יותר. משיקולי עלות, מארגני כנסים יעידפו לערוך את הכינוס, לא ביום חמישי.

הימים המבוקשים: שני עד רביעי

אחרי שהורדנו את יום ראשון ויום חמישי, רב מארגני הכנסים יבחרו בימי אמצע השבוע: שני, שלישי, רביעי ומתוכם יום שלישי ויום רביעי הם הימים המבוקשים ביותר.

חשוב שהימים האחרונים לפני הכנס יהיו ימי עבודה

בשנים האחרונות יש מגמה הולכת וגוברת של רישום לכנסים ואירועים ברגע האחרון. בכנסים מקומיים מרבית הנרשמים ירשמו בשלושת השבועות האחרונים אשר לפני הכנס. בשבוע האחרון לפני הכינוס ההרשמה בשיאה. בכדי לאפשר למספר רב יותר של משתתפים להירשם - הימים האחרונים לפני הכנס צריכים להיות ימי עבודה, בהם המשתתפים זמינים ומרכז הרישום פתוח. זוהי סיבה נוספת לא לתכנן כנסים בימי ראשון. התופעה זו, של רישום ברגע האחרון, קיימת יותר ויותר גם בכנסים בינלאומיים ולכן רצוי גם להימנע מסמיכות לחגים ולחופשות בהם המשתתפים הפוטנציאליים אינם זמנים.

עונות השיא בתיירות אינן זמן טוב לעריכת כנסים

בתקופות שיא בתיירות יש תפוסה גבוהה של חדרי המלון ומשתתפים פוטנציאליים רבים נמצאים בחופשה - לכן כנסים ובמיוחד כנסים בינלאומיים בהם נדרשים פתרונות לינה, מתקיימים בדרך כלל מחוץ לעונת השיא בתיירות. החודשים אוקטובר, נובמבר, מרץ, מאי ויוני הם החודשים הפופולאריים ביותר לעריכת כנסים.

כנסים לפני חג השבועות

כדאי לדעת שבארץ, התקופה שבין חג הפסח לחג שבועות, מתאימה לכנסים גדולים באזור המרכז מכיוון שבתקופה זו פוחת הביקוש לטובת חתונות (מקומות כמו דיויד אינטרקונטיננטל, הילטון תל אביב, אבניו, דן פנורמה).

להתרחק מכנסים דומים

בחירת מועד רחוק ככל האפשר מכנסים דומים, תגדיל את הסבירות להשתתפות ואף תקל על מרצים וספונסרים (נותני חסויות) להשתתף באירוע. ניתן להעזר בלוחות כנסים כגון knasim.com לצורך מציאת מועדים.