אוקטובר 19, 2022 | דקות קריאה 11

שיווק דיגיטלי - חשוב מתמיד ולמעשה, האלטרנטיבה המשתלמת ביותר בחשיפה למשתתפי אירועים פוטנציאליים

באמצעות טכניקות שיווק דיגיטלי, מארגני אירועים יכולים להגיע ביעילות למשתתפים פוטנציאליים מקומיים ובינלאומיים ולהרחיב את האירועים שלהם עם קהל עולמי גדול יותר.

בואו נצלול לפרטים.

1. שיווק דיגיטלי באופן כללי

שיווק אירועים דיגיטלי הוא קידום אירועים הנוצר כדי להגיע ללקוחות באמצעות מכשירים ושירותים דיגיטליים שהם משתמשים בהם.

ערוצי שיווק דיגיטליים נפוצים כוללים:

התכונות והיתרונות העיקריים של שיווק דיגיטלי כוללים:

אין מגבלה גיאוגרפית
ניתן להגיע למשתתפים פוטנציאליים ברחבי העולם בעלויות דומות.
פילוח והתאמה אישית
ניתן להתאים אישית את המסרים השיווקיים לאנשים שונים על סמך תכונות כגון מיקום, התנהגות או עניין.
מעקב ואופטימיזציה
עיקבו אחר תוצאות ויישמו שינויים ללא הגבלה.
עֲלוּת
מודלים של תמחור מבוססי תוצאות, מחירי כניסה נמוכים, יכולת לעשות זאת בעצמכם כדי לחסוך כסף.

2. הבינו את מסע הלקוח

לפני ההרשמה לאירוע שלכם, אורחים פוטנציאליים עוברים מסע. אנשי שיווק מכנים את המסע הזה "משפך המרה".

למשפך ההמרה יש כמה שלבים המבוססים על סטטוס הלקוח. לקוחות פוטנציאליים מתחילים מההתחלה ועושים את דרכם למטה אל ה"אקזיט". בחיים האמיתיים, למרבה הצער, לא נוכל לגרום לכל הלקוחות לעבור לשלב הבא. כדי לראות היכן יש לנו בעיות ואיפה כדאי להשקיע יותר זמן, אנשי שיווק עוקבים אחר יחס ההמרה, שהוא מדד לאחוז האנשים אשר הגיעו לשלב הבא ביחס למספר האנשים שנכנסו אליו.

ישנם ארבעה שלבים במשפך ההמרה:
מוּדָעוּת
לקוחות פוטנציאליים מודעים לכך שהאירוע מתקיים. לדוגמה, הם יודעים את שם האירוע, הנושא והיכן ומתי הוא מתרחש.
הבנת ערך האירוע
משתתפים פוטנציאליים מבינים את הערך של השתתפות באירוע ומעוניינים להשתתף.
הַחְלָטָה
משתתפים פוטנציאליים החליטו שהם רוצים להשתתף אך עדיין לא נרשמו.
פעולה
שלב זה מתחיל כאשר המשתתף הפוטנציאלי לוחץ על "הירשם עכשיו" או על כפתור דומה. זה מסתיים בכך שהמשתתף ילחץ על כפתור שלח בסוף טופס ההרשמה וירשם בהצלחה. מעקב אחר שיעור נטישת הרישום יכול לעזור לאתר ולתקן בעיות בתהליך הרישום. שיעור הנטישה הוא היחס בין הרישומים היזומים למספר הרישומים שהושלמו.

3. שיווק לאירועים

marketing funnel
האשטג שהפך ויראלי

מבט ממעוף הציפור של תוכנית השיווק הדיגיטלית שלך נראה כך:

4. הגדירו את המסרים השיווקיים

החומר השיווקי שאתם יוצרים צריך ליצור עניין ולעזור לאנשים להחליט שהם רוצים להשתתף. כדי לעשות זאת, יש להדגיש את היתרונות של השתתפות בשפה שכל משתתף פוטנציאלי יבין. למה האירוע הזה חשוב? למה אנשים צריכים להשתתף באירוע?

הנה כמה נקודות מפתח שבהן תוכלו להשתמש כדי להראות לאנשים את הערך של השתתפות באירוע או בכנס שלכם:

5. יצירת אתר לאירועים

אתר האירוע הוא הכלי העיקרי שבו משתמשים מארגני אירועים כדי להעביר אנשים ממודעות לאירוע להחלטה שהם רוצים להירשם ולהשתתף.

אתר האירוע צריך להדגיש את היתרונות של השתתפות באירוע בצורה מושכת ואמינה ולתת כל מידע רלוונטי על האירוע כדי שהמשתתפים הפוטנציאליים יוכלו לעשות בחירה מושכלת.

אבל אפילו האתר הטוב ביותר לא יצוץ רק על המסכים של האנשים שלך. הם יצטרכו ללחוץ במקום כלשהו או להקליד את כתובת האתר שלך כדי לראות אותה.

קיראו גם על יצירת אתר אירוע מוצלח

6. מעקב וניתוח

מעקב אחר אתרים הוא תהליך של איסוף נתוני שימוש באתר ויצירת דוחות שנותנים לבעל האתר תובנה לגבי אופן השימוש באתר

כמה משתמשים נכנסים לאתר, מאיפה הם מגיעים, הדפדפן שבו הם משתמשים, כמה דפים הם מבקרים, הזמן שהם מבלים בכל עמוד ועוד.

דברים אשר ניתן ללמוד מכלי ניתוח אינטרנט:

כלי ניתוח האינטרנט הפופולרי ביותר הוא Google Analytics, שהוא חינמי ומשמש 75% מ-10K האתרים המובילים. כדי להשתמש בגוגל אנליטיקס, בעל האתר צריך להתקין פיסת קוד קטנה בכל אחד מדפי האתר או להזין את מזהה האתר של גוגל בפלטפורמות התומכות בו.

מסחר אלקטרוני של Google מאפשר ניתוח של ערכי רישום ונתונים אחרים. לדוגמה, תוכלו ללמוד אילו מודעות תרמו לרישום חינם ואילו מודעות תרמו לרישום בתשלום.

7. הציגו באתר הכנס קישורים לאתר שלכם

קישורים לאתר האירוע שלכם מאתרים רלוונטיים אחרים מצביעים על כך שהאתר שלכם חשוב ואמור להופיע בתוצאות החיפוש. בדרך כלל לא קל לגרום לאתרים אחרים לקשר לאירוע שלך; בעלי אתרים אחרים צריכים סיבה לרשום את האתר שלכם. הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם להתחיל

אתרי כנסים

שילחו את האירוע שלכם לאתרי כנסים ולאינדקסים אירועים רלוונטיים. ברוב אתרי הכנסים, הרישום הבסיסי הוא בחינם. כמה מדריכי כנסים ואירועים מדעיים כלליים הם:

אתרים אחרים בתעשייה

חפשו אתרים בתעשייה הרלוונטיים לנושא האירוע ובידקו אם יש להם מדור אירועים שאליו ניתן להוסיף את אתר הכנס שלכם.

אתרי דוברים ונותני חסות

צרו תמונות "פיגשו אותנו ב.." עבור נותני חסות, דוברים ומציגים ובקשו מהם לפרסם אותה באתר האינטרנט, בבלוגים וברשתות החברתיות שלהם.

8. קמפיין פרסום במייל

ימייל הוא ערוץ שיווק זול ויעיל ביותר.

מספר משתמשי האימייל גדל בעקביות. על פי נתונים שפורסמו בשנת 2022 על ידי Statistica.com, היו 4 מיליארד משתמשי אימייל בשנת 2020. יתר על כך, הם מצפים לכמעט 4.6 מיליארד משתמשים בשנת 2025.

אפליקציות כמו WhatsApp ו-Facebook Messenger הפכו למדיום המועדף לדיון בעניינים אישיים ומשפחתיים, מה שהוביל לירידה במספר ההודעות האישיות המבלבלות את תיבות הדואר הנכנס של אנשי מקצוע ואנשי עסקים.

צרו רשימת אנשי קשר של משתתפים באירועים קודמים ושלחו להם אימייל לגבי האירוע הקרוב שלכם. בקשו גם מספונסרים ושותפים לשלוח מיילים לאירועים לרשימת הלקוחות שלהם.

השתמשו באימייל ל:
כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לגבי אימיילים:

9. רשתות חברתיות

המדיה החברתית היא כיום חלק מחייהם של רוב האנשים. למעשה, 9 מתוך 10 משתמשי אינטרנט משתמשים גם במדיה חברתית. אנשים משתמשים במדיה חברתית מסיבות שונות, כולל התעדכנות בחדשות, שיתוף דעות, מתן וקבלת המלצות עמיתים ויצירת קשרים לעבודה.

בנוסף, פעילות ברשת החברתית הקשורה לאתר שלך מהווה אינדיקציה למנועי החיפוש שהאתר חשוב וצריך להופיע בתדירות גבוהה יותר בתוצאות החיפוש.

משווקי אירועים יכולים לעשות את הפעולות הבאות כדי להשיג עניין באמצעות מדיה חברתית:

השתמשו ב"האשטאג" בפוסטים שלך

האשטאג (או תג) הוא מילה או ביטוי ללא רווחים בין מילים ולפניו סימן פאונד (#). Hashtags משמשים לסימון תוכן כקשור לנושא מסוים וניתן להשתמש בהם כדי להקל על החיפוש.

השימוש בהאשטאגים החל בטוויטר בשנת 2007 אך הפך לפופולרי ברשתות חברתיות רבות, כולל לינקדאין, אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק.

הכללת תג בפוסטים שלכם מקלה על איתורם ומגדילה את טווח ההגעה והנראות שלהם.

פוסטים המכילים האשטאג ספציפי מופיעים בעמוד מדיה חברתית המוקדש לאותו האשטאג. משתמשים שעוקבים אחר דף זה יכולים לצפות בפוסטים, בתקווה שיכללו את שלכם. כמה דפי האשטאג פופולריים מאוד ולכן פלטפורמת המדיה החברתית צריכה לבחור את הפוסטים הטובים ביותר ולהציג אותם תחילה, בראש העמוד.

מיקומו של הפוסט בדף ההאשטאגים תלוי בפופולריות של ההאשטאג, אך גם בתוכן הפוסט ובפרמטרים נוספים שהפלטפורמה משתמשת בהם כדי לחזות עד כמה הפוסט מעניין עבור המשתמשים.

בחירת האשטאג לאירועים

בדרך כלל, קיצור או ראשי תיבות של שם האירוע הופכים האשטאג טוב שהוא קצר, ייחודי ושקל לזכור אותו.

רשימת האשטאג לאירועים:

לאחר שתחליטו על האשטאג, קדמו אותו באינטרנט.

מה לפרסם במדיה חברתית ולמ

בדרך כלל, קיצור או ראשי תיבות של שם האירוע הופכים האשטאג טוב שהוא קצר, ייחודי ושקל לזכור אותו.

ניתן להשיג עוקבים ולבסס סמכות על ידי פרסום תוכן שמועיל לקוראים. זה עשוי לכלול טיפים רלוונטיים לענף האירוע וכן מידע שעשוי להיות שימושי או מעניין עבור משתתפים פוטנציאליים באירוע, מציגים וספונסרים.

תוכן על מארגני האירוע בונה אמינות ואמון. ספר לכולם קצת על האנשים שמאחורי האירוע. רעיונות אחרים כוללים דברים שקורים מאחורי הקלעים והכרזה על דוברים, נותני חסות ומציגים חדשים.

תוכן קריאה לפעולה אמור לגרום לקורא לרצות לעשות משהו אחרי שהוא ראה את הפוסט שלכם. עבור אירועים, באופן אידיאלי, הקורא ירצה לברר יותר על האירוע, כמו גם מתי וכיצד להירשם אליו. זה יכול גם למשוך ספונסרים או מציגים להשתתף באירוע.

טיפים לתוכן:
שיווק משפיענים

שיווק משפיעים הוא טקטיקה להגיע לקהל רלוונטי על ידי שיתוף פעולה עם "משפיענים" של מדיה חברתית.

משפיענים הם בעלי חשבונות מדיה חברתית שיש להם מספר משמעותי של עוקבים הרלוונטיים למטרות השיווק שלכם. הם יכולים להיות שמות גדולים בתעשייה, או סתם מישהו שצבר עוקבים ובנה אמון בנישה ספציפית.

מצאו ות האנשים המשפיעים בתעשייה הרלוונטיים לאירוע שלכם, עיקבו אחר החשבונות שלהם, מה הם מפרמים ומי עוקבים אחריהם. נסו להציע שותפות.

פרסום ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות מציעות גם פרסום והם מקור רב עוצמה כדי להגיע לאנשים הנכונים בהתבסס על המידע הנרחב שהם אוספים על המשתמשים.

פרמטרים לביצוע קמפיין בפייסבוק
פרמטרים לביצוע קמפיין בפייסבוק
תוצאות קמפיין בפייסבוק
תוצאות קמפיין בפייסבוק
אפשרויות המיקוד הזמינות לפרסום כוללות:
מיקום גיאוגרפי
מבוסס על הפרופיל וכתובת ה-IP.
שפה
מבוסס על הפרופיל, המיקום ושפת הפוסט.
גיל, מגדר
מבוסס על מידע והתנהגות בפרופיל.
תחומי עניין והתנהגויות
בהתבסס על פעילות קודמת כגון אחר מה המשתמש עוקב, פוסטים שהוא פרסם, חיפושים שביצע ואינטראקציות עם תוכן או משתמשים.
מכשיר
דגם או מחיר של מכשיר נייד.
LinkedIn ads targeting options
פרמטרים לביצוע קמפיין בלינקדאין
עלות פרסום ברשתות חברתיות

עלויות הפרסום ברשתות החברתיות מבוססות על מספר ההופעות או התוצאות בפועל (מספר הקלקות או אינטראקציות עם המודעה). מפרסמים יכולים להגדיר סכום הצעת מחיר מקסימלית - הסכום להוצאה לכל הופעה או קליק.

העלות הכוללת הסופית של מסע הפרסום לרוב אינה ידועה מראש, אך המפרסם יכול להגדיר תקציב מקסימלי. העלות בפועל מבוססת על הגודל והתחרות על קהל היעד, התקציב, ביצועי המודעה וגורמים נוספים.

פלטפורמה עלות לקליק עלות לכל 1,000 הופעות
Facebook $0.5 - $2.0 $2.0 - $10
LinkedIn $2.0 - $20 $2.0 - $10
Twitter $0.5 - $4.0 $3.5 - $10
Instagram $0.20 - $3.5 $2.0 - $20
TikTok $0.10 - $1.0 $3.0 - $10

SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש)

למנועי חיפוש יש תפקיד חיוני בהבאת משתתפים פוטנציאליים חדשים באירוע לאתר האינטרנט שלך. על פי מחקר של BrightEdge, למעלה מ-50% מהתנועה לאתר מקורה בתוצאות חיפוש אורגניות.

קידום אתרים הוא אוסף של טכניקות להגדלת החשיפה של האתר במנועי חיפוש כך שהאתר יקבל יותר תנועה. היעד הוא להביא את האתר לדף התוצאות עבור מילות מפתח רלוונטיות בתדירות גבוהה יותר ובדירוג גבוה יותר מהמתחרים.

האתר לדף התוצאות עבור מילות מפתח רלוונטיות בתדירות גבוהה יותר ובדירוג גבוה יותר מהמתחרים. גוגל הוא מנוע החיפוש החשוב ביותר. למעלה מ-85% מהחיפושים נעשים בגוגל. Bing הוא השני הכי פופולרי עם 5%-6% מהחיפושים.

קבלת אתר באינקדס – במנועי חיפוש
כלים בפלטפורמת בינג
כלים בפלטפורמת בינג

מנועי חיפוש סורקים את האינטרנט וצריכים להגיע לאתר שלך על ידי מציאת קישור לאתר שלך במקום כלשהו. כדי לעזור למנועי החיפוש לעשות זאת מהר יותר, תוכל לשלוח את האתר שלך ישירות למנועי החיפוש:

כדי לבדוק אם האתר שלכם כלול באינדקס חיפוש, בצעו חיפוש באמצעות כתובת האתר של דף הבית שלכם. לדוגמה, אני יכול לחפש "eventact.com" בגוגל.

שיפור הדירוג והחשיפה

כאשר מנוע חיפוש קורא את האתר שלכם, הוא ינסה להבין כיצד להוסיף אותו לאינדקס על ידי קריאת הטקסט והמטא תגיות הזמינים.

הפיכת אתר ידידותי למנועי חיפוש פירושה להקל על מנועי החיפוש להבין במה עוסק דף האינטרנט שלכם. זה נעשה על ידי בניית האתר כך שמנוע חיפוש יוכל לקרוא אותו, כולל הוספת מטא תגיות שמנועי החיפוש יכולים להבין. לדוגמה, טקסט בתמונות אינו ידידותי למנועי חיפוש, לכן יש לוודא שתוכן חשוב נמצא בטקסט ולא רק בתמונות. השתמשו במטא תגיות של אירוע כדי לציין את תאריך ומיקום האירוע.

בנוסף לתוכן, מנועי החיפוש מדרגים את דפי האתר על סמך מאות פרמטרים. חלקם אינם מתפרסמים ומשתנים מדי כמה חודשים. עם זאת, ידוע ששיעור הקליקים בדף התוצאות של מנוע החיפוש, מהירות הטעינה של דף האתר ואיכות האתר הם גורמי מפתח.

עשו זאת בעצמם

מארגני אירועים יכולים לעשות בעצמם מגוון דברים כדי לשפר את דירוג מנוע החיפוש.

רשימת מטלות SEO

10. סיכום

לא משנה הגודל או התקציב של האירוע, אתם יכול להשתמש בשיווק דיגיטלי כדי להגיע למשתתפים הפוטנציאליים ולעורר אותם להשתתף באירוע.

ערוצי שיווק מסורתיים כגון מודעות טלוויזיה, דפוס ומודעות שלטי חוצות הם יקרים ולעיתים לא יעילים במיקוד למשתתפי אירועים פוטנציאליים, מה שהופך אותם ללא רלוונטיים עבור רוב האירועים המקצועיים או המדעיים. כתוצאה מכך, שיווק דיגיטלי הוא חיוני עבור מתכנני אירועים.

על ידי השקעת זמן בלימוד טכניקות שיווק דיגיטלי, אתם יכולים להגדיל את האירוע הנוכחי אבל גם להפוך את הכנס לבעל ערך עבור עמותות ותאגידים המחפשים מתכנני אירועים לנהל את הכנסים העתידיים שלהם.

מאמרים נוספים

  

משלוח הזמנות לכנסים ואירועים במייל

איך לעודד הרשמה לכנסים שיווק | 5 דקות קריאה