עבור אירועים רבים, כך מה שצריך זה רק דף מידע בסיסי באתר קיים. עם זאת, אירועי B2B חשובים יותר, אירועי B2C, כנסים ותערוכות בדרך כלל דורשים אתר אינטרנט ייעודי. מלבד המידע החיוני על האירוע לאורחים פוטנציאליים, אתר ייעודי מבסס ובונה אמון עם קהלים אשר אינם מכירים את המותג שלך. לפי אתר Netcraft (netcraft.com), יש למעלה מ-200 מיליון אתרים פעילים. ריכזנו כאן 15 טיפים ליצירת אתר כנס מוצלח.

15 טיפים ליצירת אתר כנס מוצלח

1. בחירת דומיין טוב לאתר כנס

דומיין הוא חלק בלתי נפרד ממותג הכנס או האירוע. אם בכוונתכם לפתוח כנס או מותג תערוכות – כדאי לבחור שם אירוע ודומיין יחד כך שתבטיחו לאתר הכנס דומיין הדומה לשם המותג. דומיין הוא החלק הראשון והבלתי נפרד מהמותג שלכם וחשוב לוודא שהוא זמין עבור אתר כנס.

מאפיינים של דומיין טוב לאירועים:
ארוך טווח
מארגני אירועים לפעמים מתפתים לבחור דומיין טוב לשנה אחת רק בגלל השנה או המיקום. ברוב המקרים, יש טקטיקות טובות מזו. הערך של דומיינים גדל עם הזמן. קישורים קיימים לאתר שלך מביאים תנועה ומשפרים את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש. דומיינים צוברים מוניטין של מנועי חיפוש ומגלי דואר זבל לאורך זמן. לכן, גישה טובה יותר היא לבחור דומיין שבו תוכלו להשתמש שוב כאשר תקיימו את אותו האירוע בשנה הבאה, בחודש הבא, או במיקום אחר. חשוב להימנע מהכללת נתונים שצפויים להשתנות, כמו שנת האירוע או העיר.
שם קליט וקל לאיות
השתמשו במילים פשוטות שכולם יודעים לאיית. המנעו מסיבוכים מיותרים אם אפשרויות מרובות לאיות. שימוש במילים קלות חשוב במיוחד כאשר מסתמכים על קידום לא מקוון כדי להגביר כניסות לאתר.
תווים בעברית בלבד
המנעו מתווים כגון ספרות או תווים מיוחדים. יש נטיה להניח ששמות אתרים עם ספרות – פחות אמינים.
סיומת COM

סיומת דומיין היא החלק האחרון של שם הדומיין. יש למעלה מ – 1500 הרחבות דומיין (TLD) לבחירה. סיומת הדומיין הפופולרית והאמינה ביותר היא COM. מתוך עשרת האתרים הפופולריים ביותר רק אחד אינו כולל את הסיומת COM. סיומת COM היא לא רק הפופולרית ביותר, היא גם מהסיומות הזולות ביותר. ספקי רישום דומיין מציעים לעיתים קרובות עמלה נמוכה לשנה הראשונה עבור סיומות אחרות, אך מחיר החידוש גבוה. לדוגמא – ייתכן שדומיין event יעלה $8 עד $10 לשנה הראשונה אבל מחיר החידוש יהיה גבוה יותר ($20 עד $30 דולר לשנה). דומיין COM עולה בין $1 ל - $10 לשנה הראשונה ו - $8 עד $18 לחידוש כל שנה, כך שלאורך זמן – הוא גם החסכוני ביותר לתחזוקה.

Wave accessibility test results
Domain name parts
קצר
דומיין עם מילה אחת זה מעולה. אבל מציאת שם דומיין בן מילה אחת יכולה להיות מאתגרת. שימרו על דומיין באורך 2-3 מילים לכל היותר.
דומיין שקל לזכור
ביחרו שם שהוא חלק משם האירוע, קל להגייה אך עדיין ייחודי.
ייחודי וברוח המיתוג
דומיין יחודי עוזר למשתמשים למצוא את האתר שלכם בקלות. אם הדומיין המועדף עליכם אינו זמין, שיקלו להוסיף קידומת או סיומת למשל MY.
בעיית סימן מסחרי
המנעו משמות דומיין העלולים לגרום לבלבול עם מותגים אחרים במיוחד כאלה הקשורים לאירוע מתחרה.

2. מידע חיוני על האירוע

זמן ומיקום האירוע חשובים כמו שם האירוע. לעיתים קרובות המידע הבסיסי הזה נזנח או אינו בולט מספיק, מה שמותיר משתתפים פוטנציאליים מתוסכלים – או חמור מכך – מוותרים לחלוטין. וודאו שהמידע הבסיסי והחיוני כמו שם האירוע, מיקום, תאריך ושעה – יהיו בולטים חזותית באתר ובכל חומר שיווקי אחר.

מידע בסיס על אירוע כולל :
  • שם אירוע
  • זמן האירוע
  • מיקום
  • סוג האירוע: פיזי, היברידי או וירטואלי
כפתורים חיוניים:

כפתור הרשמה – קריאה לפעולה באתר האירוע. כפתור הרשמה חיוני להצלחת האירוע וביצוע הרשמות. וודאו שכפתור ההרשמה בולט, גלוי ונותר גלוי גם כאשר גוללים את העמוד. השתמשו בטקסט קצר המזמין לפעולה כגון – "להרשמה עכשיו" או "ריכשו כרטיס". אם האירוע כולל הגשת תקצירים, וודאו כי קיים גם כפתור "להגשת תקצירים".

3. הוסיפו עוד מידע שימושי

משתתפים פוטנציאלים רוצים לדעת למה כדאי להם להשקיע את הזמן והכסף ולהשתתף באירוע. מה החלק המרכזי של האירוע? מי יהיה שם? איך האירוע הזה תורם לי? חישבו על הסיבות אשר יגרמו לאנשים להשתתף באירוע שלכם – בין אם זה ללמוד על המגמות החדשות בתעשיה, להרחיב את הרשת המקצועית או החברתית שלהם, לקדם עסקים, לבנות לעצמם ולארגון שלהם מוניטין וסיבות אחרות. לאחר שזיהיתם מה הסיבות להשתתף באירוע – התייחסו אליהן ישירות במידע הכלול באתר הכנס ותנו לאנשים סיבות להשתתף באירוע, גם כאלה שאולי לא חשבו עליהן בעצמם.

המידע הנוסף יכול לכלול:
תיאור
תיאור קצר של האירוע המגביר את העניין מצד משתתפים פוטנציאלים, מציגים ונותני חסות. בעת כתיבת תיאור האירוע תנו למשתתפים פוטנציאלים טעימה ממה צפוי להיות ולמה כדאי להם לקחת חלק. למשל – מי משתתף, מי מדבר, פעילויות מיוחדות, ידע שינתן והסיפור מאחורי האירוע.
דוברים ודוברות בכנס

רשימה כזו הכוללת תמונות פרופיל – היא חובה באתר אירוע ותעזור למשוך את המבקרים. בנוסף לעניין שהרישמה תיצור, קל יותר להציג רשימת דוברים עוד לפני שסדר היום הסופי של האירוע מוכן לפרסום.

תכנית כנס
תכנית כנס היא מידע פופולרי ביותר עבור אורחים במהלך האירוע ולפני ההרשמה.
טיימר ספירה לאחור עד למועד האירוע
שעון וירטואלי המציג את הזמן אשר נותר עד לתחילת האירוע – יוצר תמריץ להקדמת הרשמה, תחושת דחיפות וחשש להחמיץ את מועד ההרשמה.
Conference speakers
Speakers list in Eventact website builder
רשימת כרטיסים

הציגו את סוגי הכרטיסים, כולל הגבלת כמות ותאריכי הרמשה מוקדמת, מאוחרת או תעריפים מיוחדים.

מציגים ונותני חסות
תגמלו את המציגים ואת נותני החסות והציגו אותם באתר האירוע, בכך תוסיפו עניין, מוניטין ואמינות לאירוע. רב המערכות לבניית אתרים כוללות ממשק לניהול רשימת מציגים כדי לעדכן, להוסיף לאורך הדרך מציגים ונותני חסות אשר הצטרפו לאירוע, בחלוקה לקטגוריות שונות.
Wave accessibility test results
Eventbrite ticket list
דרכי הגעה
מפה עם הנחיות הגעה תסייע למבקרים פוטנציאליים להבין איך להגיע לאירוע, היכן לחנות, היכן ניתן לסעוד או ללון ועוד נקודות עניין בקרבת מקום האירוע.
מפת אזור האירוע
עיזרו למשתתפים לנווט ולמצוא מציגים, אולמות הרצאות, אזורים אחרים בכנס. בכך תשפרו את החוויה של המשתתפים ותפחיתו את הצורך בכח אדם מסייע בכנס.
מזג אוויר צפוי
אפשרו תחזית מזג אויר מתעדכנת בהתאם לתאריך ומיקום האירוע ואפשרו למשתתפים להתכונן בהתאם.
המלצות
הוסיפו המלצות וחוויות של משתתפים מאירועים קודמים שלכם להוספת אמינות ובניית אמון.
גלריית תמונות וסרטונים
תמונות מאירועים קודמים מוסיפים צבע ועניין ויכולים לסייע לעודד הרשמה.
שאלות נפוצות
חיסכו למשתתפים את הצורך לפנות בשאלות על ידי אזור שאלות ותשובות נפוצות – כאלה שחוזרות על עצמן לדוגמא: קוד לבוש, אפשרות לאחסון חפצים ועוד.

4. עיצוב מושך לעין

אנשים שופטים אתרים לפי הנראות. עיצוב לקוי יפגע באמינות ובמוניטין של האירוע. עיצוב טוב יגביר את "העדפת המותג", יגרום לאנשים רבים יותר להרשם ויגדיל את החזר ה – ROI לנותני החסות.

כמה טיפים:
צבעים:
ביחרו צבעים המתאימים למיתוג האירוע שלכם. ודאו שיש מספיק ניגודיות בין הטקסט לצבעי הרקע. ביחרו שניים עד ארבעה צבעי יסוד ושימרו על עקביות. השתמשו בצבעים בהירים וכהים מאותם צבעי בסיס.
גופן:
ישנם שני סוגים עיקריים של גופנים שיש לקחת בחשבון. Serif ו – San Serif. אירועים טכניים טובים יותר עם גופני San Serif.

הגופנים הפופולריים ביותר הם Arial (בשימוש על ידי גוגל) וגרסאות אחרות של Helvetica (בשימוש על ידי פייסבוק). בחירה בגופן יפה שהוא גם ייחודי תורם משמעותית לאתר מושך ויזואלית. מותגים מסויימים משתמשים בגרסאות גופנים מותאמות אישית כדי לייחד אותם. ראו כאן את רשימת הגופנים הפופולריים בגוגל.

תבנית
אתרים טובים הם אתרים פשוטים. שימרו על מבנה פשוט אך לא משעמם.
לוגו
Wave accessibility test results
Google fonts
הוספת לוגו האירוע לאתר האירוע – תחזק את המותג. לוגו מסייע לאנשים לזהות את האירוע ולזכור אותו. מייצר תחושה של מקצועיות ומייצר חוויה נוספת.
כותרת – באנר
באנר בכותרת הוא תמונה רחבה המוצבת בראש דפי האתר. באנרים לאירועים כוללים את הפרטים הבסיסיים: שם או לוגו, זמן ומיקום. באנר יכול לכלול גם תיאור קצר וגרפיקה נוספת.
תמונות רקע
תמונות רקע ישמשו כרקע לטקסט ויכולות להשפיע על הויזואליות והייחודיות של האתר. יש להקפיד שתמונת הרקע תבחר היטב ולא תפריע לקרוא את התוכן. נגישות חשובה ובראש סדר העדיפויות. וודאו גם שתמונות הרקע עדינות ואינן משתלטות על התוכן.
תמונות לצד טקסט
כאשר משלבים תמונה לצד טקסט, צריך לקחת בחשבון שטווח השהות של המבקר באתר הוא קצר וחשוב לגרום לעניין במהירות. אנשים נהנים לצפות בתמונות ומעבדים תמונות מהר יותר מעיבוד טקסט. הוספת תמונות טובות – משפרת את החוויה. התמונות הטובות ביותר לאתר האירוע שלכם – הן תמונות אמיתיות שצילמתם באירועים קודמים. למרות שמאוד קל למצוא תמונות באינטרנט ואפילו בחינם – יש להשתמש בהן במשורה כדי לא לגרום לנראות מזויפת.
תמונות לבחירה:
  • איכותיות, חדות.
  • רלוונטיות לאירוע.
  • המנעו מתמונות נפוצות שלאנשים כבר נמאס לראות.
  • תמונות הכוללות אנשים מביעות רגש וזוכות לרב לתשומת לב גבוהה יותר.
אתר ייחודי
לחוויה חדשה יש פוטנציאל למשוך תשומת לב. צרו חוויה ייחודית באמצעות צבעים, תמונות וגרפיקה.
עקביות
עיצוב עיקבי מאפשר למשתמש להתמקד בתוכן ומחזק את זהות המותג של האירוע. לדוגמא – השתמשו באותה קבוצה של צבעים וגופנים בכל הדפים, באנר זהה או דומה בכל הדפים.
אתר תקין טכנית
וודאו שכל הקישורים מהאתר עובדים, הדפים מוצגים בבירור במסכים מגדלים שונים, תפריט פשוט וקל לניווט.

5. אמינות

לאמינות יש חשיבות מכרעת לכל אתר עיסקי וביחוד לאתר אירוע. המוניטין של האתר ושל האירוע מקושרים וישפיעו זה על זה. מבקשרים עשויים להניח שאם האתר נראה רע, גם האירוע לא יהיה מוצלח. כאשר מדובר בכנס מדעי – יתכן שמשתתפים יהיו סלחניים יותר ביחס לעיצוב. אבל אתרים לאירועים עסקיים וטכנולוגיים חייבים להיות מעוצבים היטב, אחרת משתתפים פוטנציאליים רבים ילכו לאיבוד.

דברים שעשויים לבנות אמינות לאתר :
  • עיצוב ברור ואיכותי
  • מידע על הדוברים
  • תמונות וסרטונים מאירועים קודמים
  • מידע על המארגנים
  • רשימת נותני החסות והשותפים
  • רשימת עמותות התומכות באירוע
  • פרטי התקשרות לשאלות ומידע נוסף
  • מידע עדכני
דברים שעלולים לפגוע באמינות:
  • מידע מיושן
  • עיצוב גרוע
  • יותר מדי תמונות לא אותנטיות או תמונות מלאי מיושנות, בשימוש יתר
  • תמונות באיכות נמוכה
  • מודעות לא קשורות
  • שגיאות כתיב
  • קישורים שבורים או קישורים לאתרים לא רלוונטיים
  • שמות דומיין ארוכים עם מספרים

6. השארו מעודכנים

אתר אירוע חייב להיות מעודכן כל הזמן. מידע לא מעודכן יעורר ספק אם האירוע בכלל מתרחש. עדכוני תוכן תכופים מגבירים אמון ועוזרים למנועי חיפוש לדרג את האתר בדירוג גבוה יותר. מה חשוב לעדכן?

מה חשוב לעדכן?
  • הרצאות ודוברים
  • מציגים ונותני חסות שנצטרפו
  • שינויים בתכנית הכנס
  • חדשות מהתעשיה
  • כמה זמן נותר להרשמה, לשליחת התקצירים או לתחילת האירוע
  • סטטיסטיקות למשל על משתתפים ממדינות אחרות

7. רספונסיביות

בידקו אם האתר מותאם לניידים ומחשבים שולחניים. יותר אנשים מאי פעם משתמשים בנייד שלהם לחיפוש וביקור באתרים. אתר האירוע שלכם חייב להיראות טוב בנייד כדי למשוך אותם. סיבה נוספת לכך שאתרי אירועים חייבים להיות ידידותיים לנייד היא שהמשתתפים ישתמשו באתר במכשירים הניידים שלהם בדרכם לאירוע ובמהלך האירוע.

מה שנראה נהדר על שולחן העבודה עשוי להיראות לא כל כך טוב בנייד.

8. תגיות מטא למנועי חיפוש

"תגיות מטא" הן דרך סטנדרטית לספק מידע על דף. תגיות מטא מוטמעות בדף אינטרנט ונראות על ידי מנועי החיפוש אך אינן גלויות כחלק מדף האתר על ידי משתמשים רגילים. בוני אתרים משתמשים בתגיות כדי ליידע את מנועי החיפוש במה עוסק הדף ולהוסיף אותו לאינדקס בצורה הטובה ביותר.

תגיות לכותרת ותיאור – משפיעות מאוד על האופן שבו מנועי החיפוש מדרגים דפים בתוצאות החיפוש. צריכות להיות משכנעות כדי לעודד משתמשים לבקר בעמוד המלא וגם לשקף את תוכן העמוד.

כותרת - מטא תג הכותרת הוא כותרת העמוד, כפי שהיא תופיע בלשונית הדפדפן ובתוצאות החיפוש. זהו הטקסט הראשון שמבקרים פוטנציאליים רואים על דף האינטרנט שלך. לכן, עליך לשמור אותו קצר (60 תווים), אינפורמטיבי ומושך כך שמבקר פוטנציאלי יבקר באתר שלך או יקרא את התיאור.

תיאור - תוכן התיאור הוא מה שמופיע בתוצאות החיפוש מתחת לכותרת העמוד. זה לא גלוי למשתמשים בעת הצגת הדף עצמו. עליך להשתמש בתג התיאור כדי ליצור תיאור קצר ומושך (155-160 תווים) של הדף, כך שאנשים ירצו ללחוץ עליו כדי להגיע לאתר שלך.

og:title
בדומה למטא תג Title - יגיד לרשת החברתית כיצד לתאר קישורים לדף.
og:description
בדומה למטא תג Description- זה אומר לרשתות החברתיות (פייסבוק, וואטסאפ, לינקדאין) איך תרצו שהם יתארו את הקישור בעת הפרסום.
og:image
תמונת התצוגה המקדימה שברצונך להציג למשתמשים עם הקישור שלך.

9. אתר בכמה שפות

marketing funnel

הוסיפו תוכן במספר שפות ליצירת משפך שיווקי. אנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם, אך רק 5% מאוכלוסיית העולם מחשיבה אותה בשפת האם שלהם. ברחבי העולם, אחרי סינית, ספרדית היא השפה הראשונה הפופולרית ביותר. גרמנית היא השפה הראשונה של 100 מיליון אנשים, וצרפתית היא השפה הראשונה של 80 מיליון אנשים.

משתתפים ברחבי העולם יכולים כעת להצטרף לאירועים וירטואלים והיברידים מבלי לנסוע. אתר רב לשוני יחשוף את הכנס ליותר משתתפים בינלאומיים. היתרון המשמעותי של אתר אירוע רב לשוני הוא החשיפה הבינלאומית הגוברת שלו.

למצוא דפים התואמים את שפת המחפש. לדוגמה, כאשר המחפש מחפש "conferencias médicas" (כנסים רפואיים), דף ספרדי רלוונטי צריך לדרג גבוה יותר מדף מקביל באנגלית. יותר חשיפה מביאה ליותר מבקרים ויותר מבקרים מביאים ליותר רישומים.

10. מדיניות פרטיות

חוקים ותקנות כמו CalOPPA בקליפורניה ו- GDPR באירופה מחייבים מארגני אירועים לפרסם מדיניות פרטיות באתר האירוע. בין היתר, מדיניות הפרטיות של האירוע צריכה להבהיר אילו נתוני משתתפים אוסף האתר ומארגני האירוע, כיצד הם מנהלים, מאחסנים ומשתמשים בהם ועם מי הם יכולים לשתף אותם.

11. השתמשו ב-SSL וב-https

SSL היא טכנולוגיה סטנדרטית לאבטחת תקשורת בין שרת אתר למשתמשים. אי שימוש ב-SSL ו-HTTPS פירושו שדפדפנים יסמנו את האתר שלכם כלא בטוח וסביר להניח שדירוג האתר בתוצאות מנוע החיפוש ירד.

No SSL warning
No SSL warning

12. מהירות טעינת האתר

המשתמשים מצפים שהדפים ייטענו מהר. לפי הנתונים הסטטיסטיים של גוגל , 53% מהמשתמשים הולכים לאיבוד אם לדף האינטרנט לוקח יותר מ-3 שניות להיטען. נתונים אחרים אשר פורסמו הצביעו על כך שכל עיכוב קל גורם ליותר משתמשים לנטוש את האתר. אופטימיזציה מסוימת מושבתת אוטומטית על ידי פלטפורמות בונה אתרי אירועים; אופטימיזציות מתקדמות אחרות של טעינת דפים דורשות ידע טכני. אבל יש דברים חשובים שמתכנני אירועים יכולים לעשות כדי להשפיע באופן משמעותי על מהירות טעינת העמוד.

כיצד לשפר את מהירות טעינת הדפים?
צמצמו את מספר התמונות ש"מעל לקפל"
"מעל הקפל" פירושו תמונות הנראות לפני הגלילה.
בצעו אופטימיזציה של תמונות
תמונות גדולות מדי = זמן טעינת עמוד איטי. בדרך כלל, הרוחב המרבי של התמונה צריך להיות עד 2500 פיקסלים.
צמצמו את מספר רכיבי צד שלישי
רכיבים או פלאגין של צד שלישי הם קטעי קוד שאתם מחדירים לאתר שלכם. ברוב המקרים, הקוד הקטן הזה טוען נתוני קבצים ומתחבר לשרת מרוחק ומעכב את זמן טעינת הדפים. אם יש צורךברכיבים של צד שלישי, מדדו את חשיבותם בזמן טעינת העמוד ושיקלו להעביר אותם לדפים פנימיים או "מתחת לחלק העליון והקבוע".
השתמשו ב-CDN
CDN הוא שירות מטמון המבוסס על רשת של שרתים הקרובים גיאוגרפית למשתמשי הקצה. CDN עשוי להפחית את העיכובים בטעינת תוכן העמודים עקב מרחק פיזי. השפעת ה-CDN על הביצועים עולה ככל שתעבורת האתר גדלה ושרת האתר הראשי שלך רחוק ממשתמשי קצה או איטי.

13. גוגל אנליטיקס

העזרו בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר הנתונים וכדי לשפר קמפיינים שיווקיים.

גוגל אנליטיקס - על ידי הטמעת קוד קטן שסופק על ידי ספק שירותי ניתוח אינטרנט של צד שלישי כגון Google Analytics , תוכלו לראות כמה אנשים נכנסים לאתר שלכם, מאיפה הם הגיעו וכיצד הם משתמשים באתר.

Google Analytics dashboard
Google Analytics dashboard

14. שיתוף ברשתות חברתיות

כאשר משתמשים משתפים את האתר שלכם במדיה החברתית, אתם מקבלים חשיפה נוספת ותנועה ישירה מאתרי המדיה החברתית, דבר העוזר לדירוג של מנוע החיפוש את האתר. הוסיפו לאתר האירוע כפתורי שיתוף חברתי כדי לשפר את המעורבות שלהם. ביחרו את הרשתות החברתיות הרלוונטיות ביותר לאירוע שלכם והקלו על השיתוף.

כדי להפעיל את אתר האירוע ולעודד את מנועי החיפוש להוסיף אותו לאינדקס, פרסמו על האירוע ברשתות החברתיות. קריאה נוספת במאמר "פוסטים על אתרים ברשתות חברתיות".

15. תקינות העמודים

וודאו שכל העמודים תקינים, ללא שגיאות כתיב, ללא קישורים שבורים. בעיות כאלה פוגעות בחוויית המשתמש אבל סביר שלא תשמעו על זה ממבקרי האתר. השתמשו בכלים כדי למזער טעויות.

כמה כלים שימושיים:
Wave accessibility test results
Wave accessibility test results for Google home page

מאמרים נוספים