SEO לכנסים ואירועים

פעמים רבות משתמשים במונח SEO, למרות שלא תמיד המונח מובן והוא קצת מעורפל. לעתים קרובות, מארגני אירועים מתקשרים עם מומחה SEO רק משום שהם מאמינים שזה "חשוב", מבלי לדעת מה לבקש ולמה לצפות. הבלוג הזה נועד לתת למארגני כנסים הבנה בסיסית של SEO. הבנת SEO יכולה לעזור לכם להחליט אם להשקיע בעלות מומחה SEO או לבצע אופטימיזציה של אתר האירוע בעצמך. בנוסף, ההבנה תסייע לכם להגדיר את צרכי ה-SEO בבירור, לייעל את תקציב השיווק לאירועים ולהפיק תועלת ממומחי ה - SEO שבחרתם לעבוד איתם.

מה זה SEO?

ראשי תיבות של Search Engine Optimization = אופטימיזציה למנועי חיפוש. בעברית – קידום אתרים אורגני. תהליך שמטרתו להגדיל ולשפר את איכות התנועה ממנועי החיפוש לאתר, ללא תשלום.

למה קידום אתרים זה חשוב?

מנועי חיפוש מנסים לתת למשתמשים שלהם את השרות הכי טוב. מבחינת מנוע החיפוש, שירות טוב משמעותו להציג למשתמש את העמוד הכי מתאים לחיפוש שהוא ביצע. מנועי חיפוש רוצים לקוחות מרוצים – הם מחפשים דרכים להציג את התוצאות שיגרמו ללקוח / המשתמש להיות מרוצה. המשתמש רוצה בדרך כלל אתר רלוונטי, איכותי שמתאים לחיפוש שלו. כפי שאפליקציות ניווט מנסות להציג את הדרך הכי טובה – בלי פקקים, כך גם מנוע החיפוש.

בשני במקרים האפליקציות חשופות למשתמשים "רעים" שמנסים לגרום להן להציג תוצאות רעות ובשני המקרים האפליקציות / מנועי החיפוש, מנסים לנטרל את ההשפעה של משתמשים רעים.

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים וקידום אתרים אורגני - זהים. עם זאת, "קידום אתרים אורגני" מדגיש שמאמצי ה-SEO אינם כוללים תשלום למנוע החיפוש עבור חשיפה (כלומר, קידום אתרים אורגני אינו כרוך בקניית מודעות ו-PPC - תשלום לפי קליק).

דירוג אתרים

כדי לדרג אתר, מנועי החיפוש נותנים ציון התאמה של כל עמוד אינטרנט לביטוי שהמשתמש חיפש. תוצאות מנוע החיפוש (SERP) מציגות את דפי האינטרנט ואתרי האינטרנט לפי הסדר, החל מהניקוד הגבוה ביותר.

מנועי החיפוש אינם מפרסמים את הפרמטרים או האלגוריתמים המדויקים שבהם הם משתמשים כדי לחשב את הניקוד ומשנים אותם לעתים קרובות. עם זאת, האלגוריתם והפרמטרים הבסיסיים ידועים, ולרוב השינויים יש השפעה מועטה על אתרים איכותיים.

הציון מורכב מ -
  • ציון בסיס של האתר.
  • ציון התאמה לביטוי שמחפשים.
  • ציון התאמה גאוגרפית - מאיפה מתבצע החיפוש ורלוונטיות של התוצאה למיקום המחפש.
  • התאמה למחפש - פרטים על המחפש עצמו הידועים למנוע החיפוש (לדוגמא היסטוריית חיפושים שלו, שפות, סוג מחשב בשימוש ועוד).
  • ציון היסטורי – בעבר, כאשר מנוע החיפוש הציג את העמוד בחיפוש דומה למחפש דומה – מה היתה רמת שביעות הרצון ? זה פחות מסובך ממה שנשמע וזה מאוד משפיע על הציון של העמוד בהתאמה לחיפוש.
דוגמאות
  • מנוע החיפוש ישתדל לא להציג עמוד שלא מתאים לשימוש במסך קטן למי שעשה את החיפוש ממכשיר עם מסך קטן.
  • אנשים שונים בתל אביב, ספרד או ניו יורק – כאשר הם מחפשים TRAIN STATION– כל אחד מהם יקבל תוצאה אחרת. יש ביטוים בהם המרכיב הגאורפי חשוב יותר ויש כאלו שפחות.
  • מנוע חיפוש לא יציג אתר שהוא חושב שהוא מסוכן, לא איכותי או לא עולה מספיק מהר.

מה עושים בקידום?

יש 2 חלקים שעושים בקידום אתר:

חלק א - קידום אתרים אורגני באתר האינטרנט ("On Site")
פעולות שעושים באתר עצמו של הכנס.
חלק ב - פעילות קידום אתרים אורגני מחוץ לאתר האינטרנט ("Off Site")
פעולות שעושים מחוץ לאתר – לא צריך שיתוף פעולה מצד מפעיל האתר.
קידום אתרים אורגני באתר האינטרנט ("On Site")

בודקים ומשפרים את האתר עצמו כדי שיקבל ציון בסיסי כמה שיותר גבוה. למשל:

  • הקישורים באתר עובדים.
  • האתר רספונסיבי – מותאם לעבודה בנייד.
  • האתר נטען/עולה מספיק מהר.
  • האתר נגיש – כלומר אין בעיה לקרוא את הטקסט, ללחוץ על כפתורים.
  • אפשר לנווט בין העמודים בקלות.
  • אין בו דברים מעצבנים – ש"תוקעים את הגולש", למשל אנימציות או גימיקים מעצבנים.
  • האתר בטוח לשימוש – לא מופעל על קישור מאובטח https://
  • דומיין – ההאם הוא חדש / ישן או האם ואיזה מוניטין יש לו - לדוגמא האם בעבר הדומיין שימוש אתר מפוקפק?
  • הקישורים היוצאים מאתר – לא מובילים לאתרים מזיקים/ בעייתים.
  • התוכן של האתר איכותי.
  • ללא שגיאות כתיב.
  • תוכן מקורי. לא מועתק מאתר אחר.
  • תוכן איכותי – לא גיבוב של גיבריש.
  • תוכן מתאים לרמת המשתמש.
  • התוכן עדכני. טרי.
  • התוכן מתאים למה שהמשתמש מחפש
  • התוכן/טקסט באתר צריך להתאים למילים/ביטויים שאנשים רלוונטיים מחפשים במנועי חיפוש.
  • מנוע חיפוש מנסה להבין מה הנושא של האתר ומתוך כל המילים באתר איזה מילים חשובות יותר ואיזה מילים הן סתם.
  • לדוגמא אם מילה מופיע בכותרת או בגודל גדול יותר זו אינדיקציה שהמילה חשובה יותר.
  • אם מילה מקושרת לעמוד אחר (כלומר אם ולחצים עוברים לעמוד אחר) אז זו אינדיקציה שהעמוד האחר – עוסק במילה הזו.

בגדול מנועי חיפוש מבינים יותר ויותר את הטקסט באתר ויודעים לתת ציון לרמת הכתיבה.

עדכון ותוספת תכנים באופן שוטף באתר – תורמים לציון האתר.

קידום אתרים אורגני מחוץ לאתר האינטרנט ("Off Site")

פעולות המבוצעות מחוץ לאתר האינטרנט:

הציון שמנוע החיפוש נותן לעמוד באתר מושפע גם ממה אחרים חושבים על האתר. איך מנוע החיפוש יודע אם העמוד באתר הוא רלוונטי וחשוב? הוא בודק איזה וכמה אתרים חיצוניים מאמינים לאתר הזה וכוללים קישור לאתר הכנס.

האם יש לאתר קישורים מרשתות חברתיות? האם מדברים על האתר ומשתפים קישור לאתר? כל אלה הם סימנים שהאתר חשוב ומשמעותי. בעבר יצירת קישורים חיצוניים נחשבה הפעולה החשובה ביותר של מקדם אתרים. כתוצאה, התפתח שוק של מכירת קישורים ואתרים שמכרו קישורים.

היום מנועי חיפוש מצד אחד עלולים להעניש על "רכישת קישורים" ומצד שני יש כלים אפקטיבים נוספים לדעת אם העמוד חשוב. עדיין יש ערך משמעותי לקישור בולט מאתר חיצוני בעל מוניטין גבוה.

סיכום

הבנה של משמעות SEO תסייע לכם בהחלטות הקשורות בתקציב השיווק לכנס או לאירוע. מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ונשמח לעזור.

מאמרים נוספים